پژوهشکده محیط زیست در وزارت بهداشت تأسیس می‌شود
نوشته شده توسط : محمدرضا علائی نژاد

 

پژوهشکده محیط زیست در وزارت بهداشت تأسیس می‌شود

علیرضا مصداقی‌نیا، رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب گفت: 3 مرکز تحقیقات آلودگی هوا، کیفیت آب و مواد زائد جامد در قالب پژوهشکده محیط زیست در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

سلامت نیوز:معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: پژوهشکده محیط زیست وزارت بهداشت با 3 مرکز تحقیقاتی آب، هوا و مواد زائد جامد تأسیس می‌شود.

به گزارش فارس، علیرضا مصداقی‌نیا، رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب گفت: 3 مرکز تحقیقات آلودگی هوا، کیفیت آب و مواد زائد جامد در قالب پژوهشکده محیط زیست در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی هدف از راه‌اندازی این پژوهشکده را پاسخ به نیازهای زیست محیطی کشور اعلام کرد و افزود: مراکز تحقیقاتی آلودگی هوا، کیفیت آب و مواد زائد جامد بنا به مصوبه شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران و شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه ایجاد شده که مجموع آن پژوهشکده محیط زیست را تشکیل می‌دهد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه این اولین پژوهشکده با این عنوان در کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، بیان داشت: تأمین آب شرب و هوای سالم از مسائل مهم و استراتژیک کشور است. بیمارستان‌ها و مناطق شهری نیز درخصوص چگونگی برخورد باپسماند مواد زائد دچار معضلات زیادی هستند که ما در این مراکز بر روی این مسائل تحقیق و راهکارهای کاربردی آن را پیشنهاد می‌دهیم.

وی یادآور شد: حدود 7 سال پیش مرکز تحقیقات محیط زیست در دانشگاه علوم پزشکی تهران شکل گرفت ولی امروز به دلیل گسترش حیطه فعالیت این مرکز و برای اینکه تحقیقات جهت دار و به طور مشخص انجام شود این مرکز به 3 مرکز تحقیقاتی کیفیت آب، مواد زائد جامد و آلودگی هوا تبدیل شده است.

منبع : سلامت نیوز





:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 12 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: